Forum : Aerei ed elicotteri

Soggetto : Guardate questo poveraccio

 Alessandro-tigre86 :

29/9/2006 01:27
 Vi assicuro non è un fotomotaggio avevo gia sentito la cosa il poveraccio ha avuto un prob con l'espulsione ed è rimasto incastrato meta dentro e meta fuori fino all'atterraggio :-o

 Ale :

29/9/2006 08:18
 orpo...

 ziochicchi :

29/9/2006 08:50
 Quando garantiscono un canopy robusto............. :-D

 plain_4_seba :

29/9/2006 10:36
 ...acc...non vorrei essere nei panni del pilota...

 nick9x21 :

29/9/2006 11:25
 .....se va' da Carglass glielo cambiano subito......
:-D :-D :-D :-D

 Marcello G. Novello :

30/9/2006 01:59
 :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D

 alebuio :

30/9/2006 21:47
 Ma perchè a tentato di buttarsi fuori se poi il pilota lo a portato a casa ugualmente senza problemi almeno sembra?
Alessandro :-? :-D :-?

 Alessandro-tigre86 :

30/9/2006 22:33
 X Alebuio

Thanks to the many who forwarded details - here are a few remarks.

Don L. wrote

This incident began when the BN's (Bombardier/Navigator) ejection seat suddenly fired while the aircraft (an A6 'Intruder') was cruising at 8000 ft. The BN went through the canopy and stuck ther, half in and half out. The pilot immediately descended and made a fast carrier landing. What appears to be fabric wrapped around the aircraft's tail is the BN's parachute, which actually prevented him from smashing forward into the jagged canopy glass when the aircraft engaged the arrester wire.
Surprisingly, the BN suffered only a separated shoulder in the incident and was back on flying duties soon after recovery.

Patrick

Question: Carrier landing with a problem photo is from an A-6 the ECMO's seat became diconnected and when the plane experienced negative G's slid up the ejection rail and broke the canopy. His Chute deployed and was caught in the tail, this saved him from being impailed on the jagged glass in front of him during the arrested landing

Charles B.

Question: RE: Your posting "Carrier Landing with a Problem" picutre. This occured to VA-95 an A-6E Intruder Squadron based on the USS Lincoln in 1991. This aircraft was flying a tanker verison of the Intruder and then experienced a problem with fuel transfer from one of thier drop tanks to the main tank in the middle of the fuselage. The manual says that this may occur due to a stuck valve and one way to fix it is to apply postive and negative pressure. So the pilot took the plane into a high angle climb and as the pilot threw the plane into a deep dive the B/N (the Guy hanging outside) the ejection seat that he was sitting in partially fired and partially extended up the rail that if flys out of. The resultant inspection upon landing found that a portion of the mechanism that actually starts the ejection squence when the pilot pulls the upper ejection handle.

 Pierpaolo :

30/9/2006 22:36
 Quote:

alebuio ha scritto:
Ma perchè a tentato di buttarsi fuori se poi il pilota lo a portato a casa ugualmente senza problemi almeno sembra?


Il tizio non voleva eiettarsi , è stato il seggiolino a staccarsi dalla sua sede e a rompere il tettuccio. La fuoriuscita del seggiolino era stata provocata dalle violente manovre che il pilota aveva effettuato nel tentativo di sbloccare una valvola del carburante rimasta bloccata (strano pensare ad un tanker , si tratta di un KA-6D , rimasto a secco) . Aveva ache provato a tirare le maniglie in modo da eiettarsi sul serio e paracadutarsi ma il sistema non ha funzionato .. la giornata non è stata una delle sue migliori .. era anche il suo compleanno

 alebuio :

1/10/2006 17:37
 OK dopo questa "maltrattata" non posterò piú niente e mi ritirerò in un eremo sulle montagne piú sperdute e farò perdere le mie tracce.
Ciao Alessandro :-) :-)

 Pierpaolo :

1/10/2006 19:34
 Figurati Alessandro , hai fatto una domanda piú furba di molte altre risposte che si vedono in giro! ;-)

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